Všeobecné obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto Obchodní podmínky (dále jen „OP“) upravují smluvní vztah mezi prodávajícím jako podnikatelem provozujícím svůj obchod na níže uvedené internetové adrese, jako prodávajícím na straně jedné (dále jen „prodávající“), a fyzickou osobou spotřebitelem, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání, jako kupujícím na straně druhé (dále jen „kupující“), a to prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího na adrese www.kylnipradlo.cz (dále jen „internetový obchod“) provozovaného prodávajícím prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní“).

1.2. Prodávajícím je:

GREIF-INEX s.r.o., IČ: 63319853, DIČ: CZ63319853, se sídlem Akademická 843/8, 779 00 Olomouc, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 8177

Telefon: +420 605 276 016
Email: info@kylnipradlo.cz

Seznam provozoven:

Provozovna Olomouc – na adrese Akademická 843/8, 779 00 Olomouc, standardní otevírací doba 8:00 – 16:00 hodin

1.3. Předmětem těchto OP je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran, tj. prodávajícího a kupujícího (společně dále jen „smluvní strany“), vzniklých na základě kupní smlouvy, uzavřené prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“).

1.4. Právní vztahy mezi smluvními stranami, které nejsou výslovně upraveny v těchto OP ani ve smlouvě uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, se řídí příslušnými právními předpisy, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOS“).

1.5. V případě jakýchkoli rozdílů mezi OP a kupní smlouvou uzavřenou mezi smluvními stranami má přednost text kupní smlouvy s tím, že OP tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Kupní smlouva a OP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.

1.6. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito OP a že s těmito OP souhlasí. Kupující bere na vědomí, že na právní vztah mezi smluvními stranami se použijí OP ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Kopie OP bude prodávajícím zaslána kupujícímu na kupujícím zadanou adresu elektronické pošty jako příloha k potvrzení objednávky, které zároveň slouží jako potvrzení o uzavřené kupní smlouvě v textové podobě.

2. Kupní smlouva a její uzavření

2.1. Předmětem internetového obchodu a uzavíraných kupních smluv je prodej zboží, výrobků a věcí (dále jen „zboží“ nebo „věc“) ve smyslu ust. § 2079 a násl. OZ, a to včetně prodeje zdravotnických prostředků ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2017/745 ze dne 4. dubna 2017, o zdravotnických prostředcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 375/2022 Sb., o zdravotnických prostředcích a diagnostických zdravotnických prostředcích in vitro, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zdravotnický prostředek“ či „zdravotnické prostředky“).

2.2. Internetový obchod obsahuje zboží nabízené prodávajícím k prodeji. V rámci internetového obchodu jsou uvedeny mimo jiné následující informace ohledně zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to mimo jiné i v rámci těchto OP:

a) označení zboží;
b) ilustrativní fotografie zboží; mohou být přitom užity i fotografie, které se mohou lišit např. v barvě od balení zboží; pro posouzení souladu zboží s konkrétní nabídkou je vždy rozhodující textový popis nabídky;
c) popis hlavních vlastností zboží dle jeho povahy, včetně případné informace, zda se jedná o zdravotnický prostředek;
d) celková cena zboží včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, případně způsob jejího výpočtu – cena je vždy uvedena jako cena konečná včetně DPH a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Uvedená cena zboží nezahrnuje náklady na dopravu zboží k zákazníkovi, není-li v nabídce uvedeno jinak;
e) způsob platby, způsob a čas dodání;
f) pravidla vyřizování stížností;
g) náklady na balení a dodání zboží, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány;
h) údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách;
i) údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou, nebo má-li být závazek automaticky prodlužován.

Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní.

2.3. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Prodávající má právo stornovat objednávku a odmítnout uzavření kupní smlouvy zejména v případě, že budou vyčerpány zásoby prodávajícího nebo prodávající z jiných důvodů nebude schopen povinnosti z kupní smlouvy splnit; v takovém případě prodávající o takové skutečnosti informuje kupujícího bez zbytečného odkladu a vrátí mu případně uhrazenou kupní cenu.

2.4. Pro účely objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na webovém rozhraní, který se aktivuje po označení příslušného zboží tlačítkem „Přidat do košíku“ na webovém rozhraní. Objednávkový formulář obsahuje zejména následující informace:

a) objednávané zboží, které kupující vložil do elektronického nákupního košíku webového rozhraní;
b) výše ceny zboží;
c) způsob úhrady ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží;
d) identifikační a kontaktní údaje kupujícího;
e) informace o nákladech spojených s dodáním zboží

(výše uvedené společně dále jen „objednávka“).

2.5. Na začátku objednávky prodávající informuje kupujícího o tom, zda platí nějaká omezení pro dodání zboží a jaké způsoby platby jsou přijímány.

2.6. Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno kontrolovat, měnit a doplňovat údaje, které do objednávky kupující vložil. Objednávka je dokončena a odeslána prodávajícímu okamžikem, kdy kupující použitím příslušných tlačítek na webovém rozhraní potvrdí obsah objednávky a seznámení se s obsahem OP a následně použije tlačítko „Závazně objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající nejpozději do 2 pracovních dnů po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

2.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně, elektronickou poštou nebo telefonicky).

2.8. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká a k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím dochází okamžikem odeslání objednávky. Závazek založený kupní smlouvou je uzavírán na dobu neurčitou.

2.9. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží, a tedy kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až okamžikem úplného zaplacení ceny zboží.

2.10. Před uhrazením kupní ceny a odesláním zboží prodávajícím kupujícímu má kupující právo stornovat objednávku, a to buď elektronickou poštou, nebo telefonicky. Stornování objednávky bude potvrzeno prodávajícím doručením informačního e-mailu kupujícímu.

2.11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení a náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

2.12. Na žádost kupujícího je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení zboží s uvedením data prodeje zboží, o jaké zboží se jedná a za jakou cenu bylo zboží prodáno, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími obchodní firmu a jeho identifikační číslo, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. Při prodeji zboží s následnou dodávkou musí doklad obsahovat také místo určení a datum dodávky.

2.13. Všechny uzavřené kupní smlouvy včetně všech znění OP jsou archivovány prodávajícím v elektronické podobě.

3. Cena a platební podmínky

3.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby popsanými na webovém rozhraní v rámci procesu objednávky:

a) v hotovosti v provozovně prodávajícího uvedené v rámci objednávkového formuláře tam, kde prodávající umožňuje osobní odběr zboží;
b) bezhotovostně převodem na bankovní účet, který prodávající sdělí kupujícímu v rámci procesu objednávky (dále jen „účet prodávajícího“);
c) bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
d) bezhotovostně platební kartou online;
e) v hotovosti dobírkou tam, kde prodávající umožňuje dopravu zboží prostřednictvím přepravce.

3.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve výši uvedené v rámci webového rozhraní. V případě platby na dobírku je kupující povinen uhradit prodávajícímu rovněž příplatek za dobírku ve výši uvedené v rámci webového rozhraní. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží a příplatek za dobírku.

3.3. V případě platby v hotovosti v provozovně prodávajícího nebo v případě platby v hotovosti na dobírku dle čl. 3.1. písm. a) a e) OP je kupní cena splatná při převzetí zboží.

3.4. V případě bezhotovostní platby dle čl. 3.1. písm. b), c) a d) OP je kupní cena splatná do 48 hodin od odeslání objednávky, a to s uvedením variabilního symbolu platby, který je sdělen kupujícímu v rámci procesu objednávky. Povinnost kupujícího uhradit kupní cenu je splněna okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, kdy kupní cena není připsána v této lhůtě na jeho účet. Není-li dohodnuto jinak, je kupující oprávněn si zboží převzít až po úplném zaplacení jeho ceny. V případě bezhotovostní platby prodávající zašle kupujícímu potvrzení o zaplacení kupní ceny bez zbytečného odkladu na elektronickou adresu kupujícího.

3.5. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad bude doručen kupujícímu buď v listinné podobě společně se zbožím, nebo v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

3.6. Nebezpečí škody na věci přechází z prodávajícího na kupujícího v okamžiku převzetí zboží kupujícím.

4. Dodání zboží

4.1. Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu v následujících lhůtách:

a) v případě platby v hotovosti v provozovně prodávajícího se prodávající zavazuje vydat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů po doručení objednávky kupujícího v provozovně prodávajícího v průběhu běžné pracovní doby, která je uvedena v rámci informací o prodávajícím v objednávkovém rozhraní, nejdříve však poté, co prodávající telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty sdělí kupujícímu, že je možné zboží převzít, a kupujícím bude zaplacena kupní cena;
b) v případě platby bezhotovostním způsobem, tj. převodem na účet, prostřednictvím platebního systému nebo platební kartou, s vyzvednutím zboží v provozovně prodávajícího, se prodávající zavazuje vydat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů po přijetí objednávky kupujícího v provozovně prodávajícího, a to kdykoliv v průběhu běžné pracovní doby, která je uvedena v rámci informací o prodávajícím v objednávkovém rozhraní, nejdříve však poté, co prodávající telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty sdělí kupujícímu, že je možné zboží převzít, a kupujícímu bude doručeno potvrzení prodávajícího o přijetí ceny za zboží dle čl. 3.4. poslední věty OP;
c) v případě platby bezhotovostním způsobem, tj. převodem na účet, prostřednictvím platebního systému nebo platební kartou, s v doručením zboží prostřednictvím přepravce, se prodávající zavazuje odeslat zboží kupujícímu nejdéle ve lhůtě 5 pracovních dnů od přijetí objednávky tak, aby bylo zajištěno jeho dodání kupujícímu nejdéle ve lhůtě 30 dnů od přijetí objednávky (za předpokladu uhrazení kupní ceny kupujícím), nebo kupujícímu nejdéle ve lhůtě 5 pracovních dnů od přijetí objednávky kupujícími oznámit, že v této lhůtě nelze zásilku dodat, a domluvit se s ním na dalším postupu.

4.2. Kupující se zavazuje poskytnout nezbytnou součinnost při přepravě, doručování, dodání a zaplacení zboží, zejména uvést úplnou a správnou adresu a být k dispozici k převzetí a zaplacení zásilky. Prodávající může požadovat po kupujícím úhradu nákladů, které prodávajícímu vzniknou v důsledku porušení těchto povinností kupujícím (např. z důvodu zmaření dodání zboží, nutnosti uskladnění zboží, opakovaného doručování zboží apod.) a které budou kupujícímu doloženy ze strany prodávajícího.

4.3. V případě, že je zboží doručováno kupujícímu prostřednictvím přepravce, je kupující povinen bezodkladně zkontrolovat, zda obal zboží není porušen nebo zda zboží nevykazuje jiné zjevné vady, a jakékoliv případné vady zboží oznámit přepravci. Kupující není povinen převzít od přepravce zboží s porušeným obalem svědčícím o neoprávněném vniknutí. Kupující stvrzuje neporušenost zásilky svým podpisem na dodacím listu s tím, že na pozdější reklamaci, která by se týkala porušení obalu, nelze brát zřetel.

4.4. Zboží může být kupujícímu doručeno jedním ze způsobů uvedených na webovém rozhraní, a to dle volby kupujícího.

4.5. V případě odeslání zboží prostřednictvím přepravce je kupujícímu zboží odevzdáno v okamžiku, kdy jej přepravce předá kupujícímu nebo osobě kupujícím určené či jinak oprávněné převzít zboží za kupujícího.

4.6. Prodávající bude informovat kupujícího o způsobu použití a údržby zboží a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží a způsob a dobu jeho užívání, prodávající zajistí, aby tyto informace byly obsaženy v písemném návodu a aby byly srozumitelné. Prodávající poskytne kupujícímu návod na trvalém nosiči dat; návod v listinné podobě poskytne prodávající kupujícímu, pokud o to kupující požádá a není-li to s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření smlouvy nebo vlastnosti prodávaného zboží nepřiměřené. Ke zdravotnickému prostředku bude připojen návod k použití v českém jazyce, pokud jej výrobce vydal.

4.7. Prodávající zajistí, že jím prodávané zboží bude přímo viditelně a srozumitelně označeno označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, a pokud to povaha zboží nebo forma prodeje vyžaduje, názvem zboží, údaji o hmotnosti nebo množství nebo velikosti, popřípadě rozměru a dalšími údaji potřebnými podle povahy zboží k jeho identifikaci, popřípadě užití. Nelze-li prodávané zboží označit přímo, musí je prodávající viditelně a srozumitelně označit uvedenými údaji jiným vhodným způsobem. Při prodeji použitého nebo upravovaného zboží, jehož užitné vlastnosti jsou jinak omezeny, prodávající na tyto skutečnosti kupujícího předem zřetelně upozorní.

5. Odstoupení od kupní smlouvy

5.1. Závazek založený kupní smlouvou může být ukončen pouze na základě zákonných nebo sjednaných důvodů.

5.2. V souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 OZ má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, není-li dále stanoveno jinak.

5.3. Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo

a) poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, nebo
b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
c) první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

5.4. Kupující může od kupní smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu, které bude obsahovat jméno a příjmení kupujícího, adresu bydliště, telefonní číslo, e-mailovou adresu, specifikaci zboží a datum jeho objednání a obdržení, případně prostřednictvím vzorového formuláře pro odstoupení dostupného v rámci webového rozhraní, bude-li jej webové rozhraní obsahovat. Po obdržení odstoupení prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí a následně bude kupujícího kontaktovat za účelem domluvy ohledně dalšího postupu.

5.5. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší s tím, že kupující je povinen zboží zaslat nebo předat prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud kupující odešle zboží prodávajícímu před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Zboží by mělo být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu a případně s původními visačkami. Předpokládaná výše nákladů na vrácení zboží se odvíjí od ceníku zvoleného přepravce a povahy zakoupeného zboží.

5.6. Ve lhůtě 14 dnů od vrácení zboží kupujícím je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zda vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno. Pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, a dojde tak ke snížení hodnoty zboží, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé, pokud ke snížení hodnoty zboží došlo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na náhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.7. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, je prodávající povinen mu vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

5.8. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo mu kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve.

5.9. Kupující v souladu s ust. § 1837 OZ nemůže odstoupit od kupní smlouvy mimo jiné v následujících případech:

a) zboží zakoupené kupujícím bylo vyrobeno podle jeho požadavků nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám, nebo
b) zboží zakoupené kupujícím podléhá rychlé zkáze nebo se jedná o zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i o zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo
c) zboží, které bylo dodáno kupujícímu v zapečetěném obalu, z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil.

5.10. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoli i bezdůvodně od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

6. Odpovědnost za vady, reklamace a záruka za jakost

6.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

6.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností

a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

Výše uvedené se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

6.3. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího (převzetí zboží), byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí (v případě koupě použité věci v době jednoho roku). Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

6.4. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci dále není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

6.5. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

6.6. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu zboží, která se ukáže jako neopravitelná.

6.7. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.

6.8. Kupující může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud

a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 6.7. OP, nebo
b) se vada projeví opakovaně, nebo
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva z kupní ceny se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a hodnotou vadné věci, kterou kupující obdržel.

6.9. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

6.10. Kupující může u prodávajícího (v jeho provozovně uvedené v čl. 1.2. OP) uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) a vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba uvedená v předchozí větě neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat. Současně s uplatněním reklamace je kupující povinen předat či doručit reklamované zboží prodávajícímu.

6.11. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Prodávající je povinen vydat kupujícímu na jeho žádost písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem.

6.12. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován (elektronicky, telefonicky nebo písemně) nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí včetně vyrozumění kupujícího o vyřízení reklamace, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

6.13. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, právo mu nebude přiznáno, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

6.14. Prodávající ve vztahu k nabízenému zboží neposkytuje poprodejní servis.

6.15. Poskytne-li prodávající kupujícímu ve vztahu k určitému zboží záruku za jakost, tedy zaručí-li se prodávající, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své vlastnosti, funkce a výkonnost, vydá prodávající kupujícímu potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě, který bude obsahovat alespoň údaj, že má kupující ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.

7. Zpracování osobních údajů

7.1. V tomto čl. 7. OP prodávající sděluje kupujícímu jakožto subjektu údajů informace ohledně zpracování osobních údajů zpracovávaných prodávajícím v souvislosti s objednávkou a koupí zboží v internetovém obchodu, a to v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení“), jakož i zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

7.2. Za osobní údaje jsou dle nařízení považovány veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (tj. o kupujícím), kterou se rozumí fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby (dále jen „osobní údaje“). Prodávající nezpracovává zvláštní kategorie osobních údajů, jimiž jsou údaje vypovídající o rasovém nebo etnickém původu, politických názorech, členství v odborech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení, zdravotním stavu, sexuálním životě či sexuální orientaci subjektu apod.

7.3. Za zpracování osobních údajů ve smyslu nařízení je považována jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, která je prováděna pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení.

7.4. Prodávající, jehož totožnost a kontaktní údaje jsou uvedeny v čl. 1.2. OP, je správcem osobních údajů kupujícího, které pro dále uvedené účely shromažďuje, disponuje s nimi, nese odpovědnost za jejich řádné a zákonné zpracování a určuje účel a prostředky zpracování osobních údajů.

7.5. Prodávající dodržuje zásady zpracování osobních údajů stanovené v čl. 5 nařízení.

7.6. Prodávající není subjektem s povinností jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů. Prodávající nemá jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů.

7.7. Před odesláním objednávky a provedením koupě zboží je kupující povinen se seznámit s informacemi o zpracování osobních údajů obsaženými v čl. 7. OP. V případě jakýchkoli dotazů či nejasností se kupující může obrátit na prodávajícího prostřednictvím adresy elektronické pošty info@kylnipradlo.cz.

7.8. Prodávající zpracovává následující osobní údaje kupujícího:

a) jméno a přímení,
b) telefonní spojení,
c) e-mailová adresa,
d) adresa pro doručení zboží,
e) fakturační adresa,
f) platební metoda,
g) datum platby,
h) informace o způsobu doručení zboží,
i) číslo bankovního spojení
j) datum doručení zboží,
l) informace o jednotlivých nákupech v podobě objednaného zboží, termínu uskutečnění objednávek či doručení zboží, případně další specifikace týkající se nákupu zboží.

Výše uvedené osobní údaje jsou prodávajícím shromažďovány a zpracovávány v souvislosti s uzavřením a plněním kupní smlouvy, tedy za účelem vyřízení objednávky, doručení a dodání zboží, přijetí platby, vystavení faktury (daňového dokladu), odstoupení od smlouvy a případné reklamace zboží, jakož i za účelem plnění zákonných povinností prodávajícího vyplývajících mimo jiné ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, ze zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 253/2008 Sb., o legalizaci výnosů z trestné činností a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů. Zpracování těchto osobních údajů pro uvedené účely je zákonné a nepodléhá souhlasu kupujícího, a to v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) a čl. 6 odst. 1 písm. c) nařízení, jelikož jejich zpracování je nezbytné pro plnění kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím, jakož i pro plnění právních povinností prodávajícího. Bez poskytnutí předmětných osobních údajů není možné uzavřít a plnit kupní smlouvu.

7.9. Předmětné osobní údaje budou pro uvedené účely uchovávány nejdéle po dobu nutnou k uzavření a splnění kupní smlouvy (tj. zpracování objednávky, doručení a dodání zboží, přijetí platby, vystavení faktury (daňového dokladu)), a dále po dobu zákonné odpovědnosti za vady (standardně 24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté smluvní záruky za jakost. Kupující dále bere na vědomí, že prodávající jako správce má dle ust. § 31 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy obsahující některé osobní údaje (např. jméno, příjmení, adresa) po dobu 5 let od konce účetního období, kterého se týkají, a dále dle ust. § 35 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, povinnost uschovávat daňové doklady obsahující některé osobní údaje (např. jméno, příjmení, adresa) po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se uskutečnilo zdanitelné plnění.

7.10. Pokud dochází ke zpracování osobních údajů nejen v režimu zákonného zpracování dle čl. 6 nařízení, ale je založeno na souhlasu kupujícího dle čl. 7 nařízení, má kupující právo svůj souhlas kdykoli odvolat, a to ve stejné formě, v jaké byl poskytnut.

7.11. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího manuálním způsobem za pomocí vlastních zaměstnanců správce nebo osobami v postavení zpracovatelů, které prodávající zpracováním osobních údajů případně pověřil na základě smluv o zpracování osobních údajů. Zpracovatelé mají přístup k osobním údajům v rozsahu, který je nezbytný pro plnění vyplývající z příslušné zpracovatelské smlouvy. Osobní údaje mohou být poskytnuty též dalším příjemcům, kteří jsou zapojeni do provozu internetového obchodu. Těmito příjemci jsou zejména osoby zajišťující přepravu zásilek či provozující kupujícím zvolenou metodu úhrady zboží. Osobní údaje mohou být rovněž poskytnuty orgánům veřejné moci oprávněným získávat osobní údaje dle příslušných právních předpisů; zpracování osobních údajů těmito orgány veřejné moci musí být v souladu s platnými pravidly ochrany osobních údajů pro daný účel zpracování. Osobní údaje mohou být poskytnuty rovněž osobám pověřeným vymáháním pohledávek prodávajícího, v kterémžto případě je důvodem zpracování ochrana práv a oprávněných zájmů prodávajícího čl. 6 odst. 1 písm. f) nařízení.

7.12. Ve vztahu k osobním údajům má kupující následující práva vůči prodávajícímu dle čl. 15 až 21 nařízení:

a) Právo na přístup k osobním údajům dle čl. 15 nařízení, které zahrnuje právo získat od prodávajícího potvrzení, zda osobní údaje, které se kupujícího týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, právo získat přístup k těmto osobním údajům a k následujícím informacím: účely zpracování, kategorie dotčených osobních údajů, příjemci nebo kategorie příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, zejména příjemci ve třetích zemích nebo v mezinárodních organizacích, plánovaná doba, po kterou budou osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby, existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se kupujícího nebo omezení jejich zpracování a nebo vznést námitku proti tomuto zpracování, právo podat stížnost u dozorového úřadu, veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od kupujícího, a skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, a přinejmenším v těchto případech smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro kupujícího.

Prodávající poskytne kopii zpracovávaných osobních údajů elektronicky, popřípadě písemně. Za další kopie na žádost kupujícího může správce účtovat přiměřený poplatek na základě administrativních nákladů. V případě, že podaná žádost bude vyhodnocena jako zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená (například z důvodu jejího opakovaného zasílání ze strany kupujícího), může prodávající přistoupit k naúčtování poplatku za zvýšené administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací či s učiněním požadovaných úkonů, nebo k odmítnutí žádosti.

b) Právo na opravu osobních údajů dle čl. 16 nařízení spočívající v právu na to, aby prodávající jako správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se kupujícího týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má kupující rovněž právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.

c) Právo na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“) dle čl. 17 nařízení

Kupující má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se kupujícího týkají, a prodávající má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat, pokud je dán jeden z těchto důvodů:

– osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány;
– kupující odvolá souhlas, na jehož základě byly osobní údaje zpracovávány, a neexistuje žádný další právní důvod pro zpracování;
– kupující vznese námitky proti zpracování osobních údajů a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování;
– osobní údaje byly zpracovány protiprávně;
– osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti prodávajícího;
– osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti v případě osoby mladší 15 let, u níž musí ke zpracování dle platné právní úpravy dát souhlas osoba vykonávající rodičovskou zodpovědnost.

Výše uvedené se neuplatní, pokud je zpracování nezbytné:

– pro výkon práva na svobodu projevu a informace;
– pro splnění právní povinnosti, jež vyžaduje zpracování podle právních předpisů, nebo pro splnění úkolu provedeného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je prodávající pověřen;
– z důvodů veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví;
– pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého či historického výzkumu či pro statistické účely, pokud je pravděpodobné, že by výše uvedené právo znemožnilo nebo vážně ohrozilo splnění cílů uvedeného zpracování;
– pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

d) Právo na omezení zpracování osobních údajů dle čl. 18 nařízení

Kupující má právo na to, aby prodávající omezil zpracování, v kterémkoli z těchto případů:

– kupující popírá přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby prodávající mohl přesnost osobních údajů ověřit;
– zpracování je protiprávní a kupující odmítá výmaz osobních údajů a žádá místo toho o omezení jejich použití;
– prodávající již osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale kupující je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků;
– kupující vznesl námitku proti zpracování, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody prodávajícího převažují nad oprávněnými důvody kupujícího.

Pokud bylo zpracování osobních údajů omezeno dle výše uvedeného, mohou být tyto osobní údaje, s výjimkou jejich uložení, zpracovány pouze se souhlasem kupujícího, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků kupujícího, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Evropské unie nebo některého členského státu.

e) Právo na přenositelnost osobních údajů dle čl. 20 nařízení

Kupující má právo získat osobní údaje, které se jej týkají, jež poskytl prodávajícímu, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, aniž by tomu prodávající bránil, a to v případě, že:

– zpracování je založeno na souhlasu nebo na smlouvě; nebo
– zpracování se provádí automatizovaně.

Při výkonu tohoto práva má kupující právo na to, aby osobní údaje byly předány přímo společností správci druhému, je-li to technicky proveditelné. Výkonem tohoto práva není dotčeno výše uvedené „Právo na výmaz osobních údajů“. Toto právo se neuplatní na zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je prodávající pověřen. Tímto právem nesmí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.

f) Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle čl. 21 nařízení

Kupující má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, a základě čl. 6 odst. 1 písm. e) nebo f) nařízení, včetně profilování založeného na těchto ustanoveních. Prodávající osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

Pokud se osobní údaje zpracovávají pro účely přímého marketingu, má kupující právo vznést kdykoli námitku proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají, pro tento marketing, což zahrnuje i profilování, pokud se týká tohoto přímého marketingu. Pokud kupující vznese námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu, nebudou již osobní údaje pro tyto účely zpracovávány.

7.13. Prodávající oznamuje jednotlivým příjemcům, jimž byly osobní údaje zpřístupněny, veškeré opravy nebo výmazy osobních údajů nebo omezení zpracování provedené v souladu s čl. 16, čl. 17 odst. 1 a čl. 18 nařízení, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí. Prodávající informuje kupujícího o těchto příjemcích, pokud to kupující požaduje.

7.14. Ve vztahu k osobním údajům nebude docházet k automatickému individuálnímu rozhodování, včetně profilování, ve smyslu čl. 22 nařízení.

7.15. S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob, provede prodávající vhodná technická a organizační opatření, aby zajistili úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, v souladu s čl. 32 nařízení.

7.16. Jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů prodávající bez zbytečného odkladu a pokud možno do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm dozvěděl, ohlásí příslušnému dozorovému úřadu, ledaže je nepravděpodobné, že by toto porušení mělo za následek riziko pro práva a svobody fyzických osob, v souladu s čl. 33 nařízení. Pokud je pravděpodobné, že určitý případ porušení zabezpečení osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, oznámí prodávající toto porušení bez zbytečného odkladu kupujícímu, v souladu s čl. 34 nařízení.

7.17. Pro případ, že kupující bude mít pochybnosti o zpracovávání osobních údajů, nebo nebude souhlasit se způsobem, jakým prodávající zpracovává osobní údaje, může se obrátit na příslušný dozorový úřad, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (adresa: Pplk. Sochora 27, 17000 Praha 7, web: www.uoou.cz), a případně k němu podat stížnost.

8. Kontrolní orgány

8.1. Kontrolním orgánem, který vykonává dozor nad činností prodávajícího, pokud jde o prodej zdravotnických prostředků ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2017/745 ze dne 4. dubna 2017, o zdravotnických prostředcích, a zákona č. 375/2022 Sb., o zdravotnických prostředcích a diagnostických zdravotnických prostředcích in vitro, ve znění pozdějších předpisů, je Státní ústav pro kontrolu léčiv, se sídlem Šrobárova 48, 100 41 Praha 10, internetová adresa: http://www.sukl.cz.

8.2. Dozor nad dodržováním povinností prodávajícího podle ZOS a v oblasti ochrany spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

9. Řešení sporů

9.1. Vyřizování stížností kupujícího zajišťuje prodávající prostřednictvím adresy elektronické pošty prodávajícího info@kylnipradlo.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

9.2. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím v případě nedosažení smírného řešení řeší obecné soudy.

9.3. Dle ust. § 20d ZOS má každý kupující jako spotřebitel právo na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelské smlouvy, dochází-li k plnění na území České republiky, pokud se nejedná o mimo jiné smlouvu uzavřenou v oblasti zdravotních služeb poskytovaných pacientům zdravotnickými pracovníky za účelem poskytování zdravotní péče, včetně předepisování, vydávání a poskytování léčivých přípravků a zdravotnických prostředků.

9.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy dle ZOS je příslušným subjektem Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy je možné využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

9.5. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh kupujícího, který je kupující oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

9.6. Další informace o náležitostech návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporu a způsobu jeho vedení jsou uvedeny v ust. § 20n až 20y ZOS.

10. Závěrečná ustanovení

10.1. Tyto OP jsou platné a účinné ode dne 5. listopadu 2023.

10.2. Prodávající je oprávněn tyto OP měnit či doplňovat. Těmito změnami či doplněními nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění OP.

10.3. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ust. § 1820 odst. 1 písm. n) OZ.

10.4. Pokud právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že tento vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila.